Svar på kommentar

Victoria om Svar på kommentar:
men nu pratar jag inte alls om hur det gick sist för dig, jag pratar om hur det gick när jag var med. och hon trampar fortfarande inte under sig, och använder därför inte bakdelen. jag SER saker, jag är inte blind, jag ser när en häst ARBETAR i FORM. de har ingenting med nosryggen att göra. 

tillexempel det Sophie skrev " Att hästen går i form/går på tygeln är för mig att hästen trampar under sig, höjer ryggen och får med sig HELA kroppen framåt samt böjer på nacken. Mig gör det inget om hästen går aningen framför eller aningen bakom lodplanet, så länge den har med sig bakbenen och ryggen ordentligt."
Denna kommentar är inte godkänd. IP: 95.209.47.15

Jag vet att dem måste trampa under sig. Men efter som hon har dåligt med muskler så blir det svårt för henne. Men så länge hästen lyfterupp ryggmusklerna och böjer på nacken så kallas det för att hästen går i form, sen kan man ju kräva ännu mer, så att den gå i perfect form eller vad man säger, och då trampar den under sig. Men vad jag vet och vad jag har hört från många andra som rider, som kan rida: hästen ska lyfta på rygg musklerna, för att det ska kallas form!
Det har ju stor betydelse hur hästen är riden tidigare osv, hur mycket muskler den har, om det är en ridskolehäst eller inte. 

Alltså, korfattat: För att det ska räknas som form/på tygeln måste hästen lyfta på ryggmusklerna och kröka på nacken. För att få den att arbeta ännumer måste man få den att trampa under sig och använda rumpmusklerna "uppåt". Då har man en så kallad perfect form! :))) <3 
Fast det skulle vart roligare om du bara hade kommenterat t.ex Va kul att det går bättre! :D 


Kommentarer
Postat av: Victoria

alltså, hon lyfte inte ryggen när jag var där, det ser man tom på bilderna, magen och allt hänger. det går inte att komma undan. och visst jättekul att det går bättre, men jag vill bara inte att du ska uppfatta "form" på fel sätt. och det finns inget som heter "perfekt form" och för att en häst ska gå i "form" så måste den trampa under sig och arbeta med rumpmusklerna, och det gör hon inte :)

hin kanske lyfte ryggen sist du red, men när jag var med, då var det bara huvet som sänktes, och det händer inte automatiskt att hon då höjer ryggen, om du bara tänker på när du red Tiara, hon krökte nacken, men använde inte kroppen öööver huvud taget! så form kommer inte av sig själv bara för att den häst kröker nacken.



men jag tror nog att med mer träning och muskelsättning kommer Karro bli jättefin. men då var det inte form :D

pussssss <3

2012-04-10 @ 13:19:28
URL: http://arabsequum.blogg.se/
Postat av: jag

hahahahah shit vad ni håller på da

2012-04-12 @ 12:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback