Svar på kommentar

Victoria om Svar på kommentar!:
det är inte självklart att hon höjer ryggen när hon sänker huvet, och hon använde inte bakdelen eller trampade under sig, så det blir inte det du kallar "form"
Denna kommentar är inte godkänd. IP: 95.209.97.112

När du var med sänkte hon inte bara huvudet!  Hon krökte på nacken och nosryggen är rak, och hon lyfte på ryggen! Jag satt ju på henne och red henne! Säg inte så, du red henne inte då. Och du så INTE hur det gick i helgen, inte alls. Och bara för att hon har dåligt med muskler i rygg och rumpa betyder det inte att hon arbetar! Hon orkar ju inte lika mycket då. Hon går i form. Förklara då annars varför hon får lite smått träningsvärk och hur det kommer dig att hon tilloch med har fått mer muskler i både ryggen och rumpan? 
Bästa vän, jag vet att du kan väldigt mycket om hästar, och så kan jag. Men du har bara suttit och åkte på Karolina en ÄNDA gång, så säg snälla inte att hon inte går i form. :)

Kommentarer
Postat av: Victoria

men nu pratar jag inte alls om hur det gick sist för dig, jag pratar om hur det gick när jag var med. och hon trampar fortfarande inte under sig, och använder därför inte bakdelen. jag SER saker, jag är inte blind, jag ser när en häst ARBETAR i FORM. de har ingenting med nosryggen att göra.



tillexempel det Sophie skrev " Att hästen går i form/går på tygeln är för mig att hästen trampar under sig, höjer ryggen och får med sig HELA kroppen framåt samt böjer på nacken. Mig gör det inget om hästen går aningen framför eller aningen bakom lodplanet, så länge den har med sig bakbenen och ryggen ordentligt."

2012-04-09 @ 19:21:14
URL: http://arabsequum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback