Awesome!

Heeeej. Det gick bra idag. Red Nogger så klart!
Som vanligt så böjer hon ju alltid på nacken och lyfter lite på ryggen, men idag som tidigare att hon går ner i form och använder rumpan också, det gjorde hon idag fast höll det länge och verkligen trampade på, och då kändes det slit bra! Fast hon rids ju av flera nybörjare och de som inte kan få ner henne i form, så ibland utan att jag gör något så ställer hon sig utåt eller slänger med huvudet, men hon tycker det är lite jobbigt, fast annars är hon så himla fin! :D Och hon är faktiskt väldigt duktig i grun och botten men det slarvas för mycket med henne, vilket är synd. Men ridskole häst som ridskolehäst inte mycket man kan göra åt saken, även fast jag rider henne rätt en gång i veckan, kanske någon annan duktig som rider henne annars men om man är en supersnäll skit gullig ponny som Nogger, då sitter de flesta nybörjarna på och då blir hon uttråkad och icke lydig, men det är bara kämpa på. Hon märker i allfall att jag kommer och då lyssnar hon bättre både när jag roder och i boxen och det är bra!
Jag har fotat lite, men lägger upp de bilderna i morgon eller senare ikväll.
PUSS

Kommentarer
Postat av: Sandra frånstallet (Nogger älskaren)

Vad tur för dig som fick Nogger!!!!!

(Jag har svårt för att styra Nogger, och få upp henne i trav)

Men GUD VAD COOL OCH ASOM BLOGG!!!!

2012-04-12 @ 18:07:36
URL: http://orriols.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback